tisdag 10 januari 2012

Whoopies

Ikväll fick jag för mig att baka lite som omväxling =)
Det blev chokladwhoopies med nöt och chokladfyllning. Riktigt smarriga och relativt enkla att göra och variera med olika fyllningar och smaker.
Dessa kakor sägs komma från USA där barnen sägs ha sagt whoopie när de hittade dessa små kakor i sina lunchlådor (Källa: Hello Cupcake, Leila Lindholm).

Så nu blir det en liten espresso med en whoopie i soffan med Sveriges mästerkock på tv:n....tycker om dessa program och halv åtta hos mig...har många menyer på lut för att kunna delta i detta program, men oddsen för att de besöker denna metropol är inte stor =)

Trevlig kväll på er!

2 kommentarer:

  1. De kan ju komma från halvåtta till Älmhults kommun.Du får låna mitt kök om de inte vill köra till H-bäck.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Då är det väl bara för mig att anmäla mig då Eva? Tanken har slagit mig, sa senast idag att de lär ju inte hitta ut till metropolen =)

    SvaraRadera