lördag 9 februari 2013

Sparrisskinka på risbädd

Hej!
Hoppas ni har en bra lördagskväll, nu är det snart dags för Melodifestivalen, alltid lika kul!!
Ikväll tänkte jag tipsa om en god skinkrätt bilden kommer jag lägga in lite senare då min telefon inte vill som jag vill,men så länge får ni hålla tillgodo med receptet =)


Sparrisskinka på risbädd

Ris enligt anvisningar för 4 personer
300 g sparris
300 g rökt skinka
2 dl matlagningsgrädde
 1/2- 1 dl tomatpure/chilesås
2 dl riven ost

Grönsallad

1 burk majs
½ gurka
2 morötter

Tillagning:

Koka ris enligt förpackningen
Låt sparrisen rinna av. ( öppna sparissburken upp och ner för då förstör man inte den mjuka toppen på sparrisen som man annars lätt gör).
Lägg några sparrisar på varje skinkskiva och rulla ihop. Blanda matlagningsgrädden med tomatpuren/chilesåsen och smaka av med salt och peppar. Fördela det kokta riset i en ugnssäker form och lägg skinkrullarna ovanpå. Häll på gräddröran och strö över osten.

Gratinera mitt i ugnen i 250°C, ca 15 minuter.

Grönsallad

Skär gurkan i stavar och morötterna i tunna skivor och blanda med majsen eller servera var för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar